sestdiena, 2009. gada 19. septembris

1/12 no vesela gada!

Nu ko! Apritējis pirmais mēnesi, kopš ierados saulainajā El Paso. Hmmm... nu nezinu vai šobrīd El Paso varētu saukt par saulainu, jo ārā ducina pērkons un zibsnī zibens. Ja jūs redzēu kāds te zibens.. wohohoooo! Liekas, ka esi kaut kādā nereālā pasakā, tāda sajūta, ka zibens šaudās tepat virs galvas. Te nav tāds Kā LV- tāds viens vienīgs zibsnis, te ir tāds, ka tās zibens līnijas pa visu debesi stiepjas! Tgad nav apmācies un var redzēt skaidras līnijas, un tā gaisma, ko izdala zibens- vnk wow. Jāsāk laikam apsvērt ideja par lietussarga iegādi, it kā pa dienu nekad nav lijis, bet ja nu kādreiz gadās?! :o
Žēl, ka nesanāk akstīt tik bieži kā iesākumā, bet domāju, ka jums nemaz nebūtu interesanti, jo pēdējās nedēļās 2 nedēļās nekā īsti interesanta nav noticis, izņemot mācības, ja tās var uzskatīt par interesantām!
Šonedēļ bija pirmie divi testi- psiholoģijā un matemātikā. Psiholoģijā tests likās vienkārš, taču man bija grūti, jo tad kad redzu visus terminus vienkopus, manās smadzenēs rodas errors, kurš sāk padarīt mani nervozu :D bet nu centos sevi saņemt rokās un lēnām visu izlasīt (kaut vai 10 reizes) un loģiski izspriest, kura tad īsti ir pareizā atbilde.. tad jau nākamnedēļ redzēs cik daudz varu paļauties uz savu loģisko spriešanu :D Un protams arī tests matemātikā... teikšu kā ir- nošokēja! Mums izdalīja lapas ar divpadsmit uzdevumiem- elementāriem- bet lai arī cik elementāri viņi nešķistu un cik ātri es viņus neizpildītu, te nu atkal parādījās problēma, kura apstiprināja, ka pēc baltām zebras svītrām nāk melnās un tad pakaļa... Es kā cilvēks, kurš nāk no Latvijas, esmu pieradusi, ka vienmēr ir jāraksta uzdevuma pilna atbilde, un tā,kā atbildes rakstam stundās būs jāraksta tieši tādā pašā veidā ieskaitē.... taču Amerikā visu vienkāršo var padarīt par sarežģīto!!! Testā bija multiple choice(atbilžu varianti A,B,C vai D), un tur nebija dota pilna atbildes izvēle, bet gan daļa no atbilde, un kā tad es varu zināt kuru daļu, lai es izvēlos! :o protams, ka izvēlējos ak-čiki-papiriki variantu! Nu vismaz viens mierinājums ir, ka vienu no briesmīgākajiem vērtējumiem neiekļaus atzīmes izlikšanā gada beigās! Ā un šeit viss notiek ar datoru palīdzību, jo testu atbildes ir jāieraksta tādās lapiņās(nu labi nav jāieraksta, bet precīzi jāizkrāso laukumiņš, kurš atbilst atbildei), kuras sauc SCANTRON, šitās lapiņas pasniedzējs savās un pēc tam izlaiž caur aparātu, kurš viņas noskanē un sasummē pareizās atbilde, un izliek vērtējumu... veids kā atvieglot pasniedzēju dzīvi.. bet diez vai tas būtu prāta darbs 400 cilvēku lielai auditorijai labot katru lapeli atsevišķi, tur tak varētu saiet sviestā!
Ar katru dienu arvien vairāk uzjautrinos par amerikāņu uzvedību! Sāksim ar to, ka man ne tikai ir paveicies ar kaimiņu, bet arī ar vienu no angļu valodas klases biedriem! Sāksim atkal ar to, ko Latvjā nozīme vienkārša komunicēšana cilvēkam starp cilvēku. Ja LV, piem., sāc mācīties jaunā skolā 10tajā klasē, tu loģiski centīsies iepazīties ar saviem klases biedriem, pajautāsi no kuras skolas viņš nāk, vai sporto, vai vēl nezin ko! Bet šeit vienkārša saruna nozīmē bez vai ka tev ir jāiet uz randiņu, nu labi nav tik traki, taču nav arī citādāk! Karoč... veinu dienu ieeju savā ang. val. kabinetā, tur sēž čalītis, viņš pajautā vai nevarētu ierakstīt syllabus(lapa, kurā rakstīts plāns ang val stundai gada garumā), kontaktinfromāciju, jo ja nu gadījumā nokavē, tad lai ir kam pajautāt, kas uzdots(arī es esmu prasījusi cilvkiem ar kuriem man ir kopīgas stundas, kontakt-kaut ko- epasu vai tel).. nu es tāda uzrakstu(labi ka tel. nr neuzrakstīju), viņš tur sāk jautāt no kurienes esmu, kāpēc šeit atbraucu, kādi sporta veidi LV ir populāri utt. Es bez nkādām aizdomām atbildēju un dzīvoju laimīga! :D taču vienu dienu pirms ang val stundas satiku meiteni ar kuru man sakrīt vismaz 3 mācību stundas un arī ang. val. Nu mēs tur sākam runāt utt, viņa tāda : man šķiet, ka tu tam čalim patīc un ka viņš grib ar tevi iet uz randiņu! man vnk tād šoks: ko? kādā sakarā?.. nu viņš ar evi runā un sēž blakus(jā, sēž blakus, man tas ir izdevīgi, jo ir pāris ang. val., nav vismaz jāsēž kā tādai atstumtajai, ja ir kāds grupu darbs! vnk aprēķinātāja :D)... Es viņai izskaidroju, ka manā valstī vienkārša runāšana neko vairāk par runāšanu nenozīmē... Bet nu labi, centos nepievērst tam čalim nekādu lieku uzmanību, bet ja man jautā kādu jatājumu, tad es lōģiski, ka atbildēšu! Nu tad tā, vakar aizeju uz klasi, ieeju iekšā, tur tas čalis ar vēlvienu kl.biedru sēž, nu neko sasveicinamies.. un vnk viņš tāds pēkšņi pasaka: tev forš džemperies.. es tādu nu neko : paldies! viņš atkal pēķšņi: drīkst pataustīt... man tāds ko?!?!!? : nu labi! viņš: hmm... kas tas par audumu? un saka man saukt visādus variantus! Bļin, pie sevis iekšēji skaļi smējos un biju neizpratnē par tādu jautājumu! :D Un tad viņš sāka atkal bazarēt par LV, ka esot paskatījies, kur tas atrodas, tiešām maza valsts utt. Man jau no tiem amerikāņiem vnk slikti paliek, viņi cenšas spīdēt par savām Eiropas zināšanām, kaut gan ne sūda viņiem tādas nav! Nu labi, tas ir apsveicami, ka vismaz interesējas par Eiropu!
Nu tad nākamais piegājiens par amerikāņu stulbumu, dīaniībām un pastiprinātu uzmanību! Pagājušo nedēļ aigāju izmēģināt kāda ir amerikas nakts dzīve(labi, ka man ir viltus dokumenti, kuros man ir laikam 24 gadi!! un dokumentiem ir beidzies termiņš, bet tas viņus neinteresē! :D), ko lai saka, vairāk nekā DĪVAINA!!! Pirmkārt, aizgājām uz klubu kur dance floor'ā var dejot tikai no pl: 24!!! ā un zināt cikos visus klubus slēdz ciet!!!- pl 2 naktī!! VNK kāds iemesls, lai sāktu dejot no pl 24?!?! Taču par mūziku nevar sūdzēties! Izņemot pāris meksikāņu lambas bambas dziesmas!
Otrkārt, cilvēki šeit ir īsa auguma, un es jutos kā eifeļtornis, ja LV nav super garu meiteņu, tad vismaz čaļi ir gara auguma, bet nu labi, ka mēs ar Martu esam vienā augumā. No vien kluba aizgājā uz citu, un tur sākās.... mēs kā jau Eiropietes dejojam, bet vienmēr atradīsies kāds uzbāzīgs amerikanieties/e un amerikānieši/es. Tā nu dejoju līdz pienāca pirmais, sāka prasīt kko, no tā ātri atkasījos pateicoties Baibai! Tad atkal atnāca viena sieviete, prasīja no kurienes esmu, atbildēju, ka no Eiropas... viņa: ā, ja! forši, es gan nezinu kur tāda atrodas! bet tu esi ļoti skaista! Laikam jāsāk pierast, ka sievietes arī izsaka komplimentus, bet nu labi šitā vēl nebija tik uzmācīga! Tad atkal viens čalis pienāk sāk kaut ko murmulēt, labi ka Marta bija blakus, ātri atšuva.. taču šeit neviens nesaprot to, ka tu nevēlies runāt, tā pat stāvēs un runās kaut vai atšūsi! vēl pa vidu bija kaut kāds vīrietis, kurš jautāja vai neesot volejboliste, kuru pagājušogad nominēja par mis texasu vai kko tādu!!! Un tad sekoja pats smieklīgākais! No sākuma piesējās viena sieviete, kura atkal jautāja no kurienes esmu, bet viņa protams nezināja.. bet nu veiksmīgi atšuvos, bet nē! Tad nāca viņas šajēgu pārdzērusī drauzdene, kura vnk nāca virsū dejojot, nācās viņu pastumt malā, bet nē atkal bāžas virsū- no kurienes esi? es tāda no Eiropas.. jā, bet no krienes... tu nezināsi, kur tāda ir.... nē zināšu gan! Nu es pasaku no kurienes esmu.. un viņa: Paris!! es viņai saku ka nē! bet viņa tik Paris, Paris... nu tad atkal nāca palīgā Marta, šī Martai arī uzbāzās ar to pašu jaut.. taču viņai manuprāt šķiet, ka Polija ir tā pati Parīze, un arī Latvija... bet beigās mēs nospriedām, ka viņai parīze ir visa eiropa, un ka viņa pat nezin, ka Parīze atrodas Francijā! Bet secinājums- man nepatīk nakts izklaides, ja ir tik daudz uzbāzīgi cilvēki, sākumā jautri, beigās jau katram gribas gāzt!
Ha vakar aizgaju uz mūziku, kad atnāca pasnedzējs, paziņoja, ka šodien lekcija nenotiks, jo viņam kkur jāiet.. bet viņš piekodināja, lai 1dien obligāti atnāk visi, jo pateiks priekšā atbildes testam, kurš būs 3dien! :D smieklīgs onka! :D
un treniņi, un treniņi... woohooo... ar katru cond. un WGTS treniņu liekas, ka atdošu galus... bet re, ka vēl dzīva... katrā gadījumā treniņi mirstamie! VNK nežēlīgi daudz jāskrien sprinti uz laiku, nekad savu mūžu neesmu skrējusi tik daudz sprintus, un pat tik ātri neesmu skrējusi! Trenere iecienītākie sprinti, ir sprinti, kuri jāskrien nevis laukumagarumā, bet gan platumā! Piem., šodien pēc svariem aizgājām uz zāli( vienmēr sākam ar iesildīšanos un pēc tam sprintiem), sākām neierasti- izskrējām ātro uzbrukumu kombinācijas.. man jau šķita, ka kaut kas nav tīrs, un ka tik viegli tak šī diena nebeigsies.. un taisnība vien bija. Skrējām sprintus laukuma platumā. sākām ar 15 laukuma platumiem, kuri jānoskrien 1min., tad 8 pusaukumi 30 sek un tad 4 puslauk. 15 sek, pēc ši viss vienmēr iet atpakaļ uz augšu un nobeidzam ar 15 laukumiem, bet tad atkal uzleik 30 sek. man tāds- nu nē.. atkal noskrējam veselu peigājienu līzd atkal 15 laukumi 1min.. trenere tāda- saņematies, tas ir pēdējais, bet tā kā mēs nenoskrējām visas 1 min, pat es noskrēju pirmā, bet neiekļāvos tajā sūda min... un trenere atkal liek uzlikt 15 sek uz tablo un 4 puslaukumi jāskrien.. domāju nu beigas ir.. par laimi visas saņēmās un iekļāvās tajās stulbajās sekundēs... es savu mūžu pēdējos laukumus neskrēju tik ātri- pati pie sevis domāju: kas ar mani notiek.. taču tad kad tu zini, ka treneres nodomi ir neizdibināmi, tad labāk censties no visa spēka un vēl 100%.
nu lūk tā nu man te iet! šodien pēc treniņa visu dienu mācos un neko citu nedaru.
šodien trenere Ewa atveda mums ēdienu- kaut kādi Poļu tradicionālie pelmeņveidīgie izstrādājumi... trenere pati taisīja, būs janogaršo.. Baibiņa jau teica, ka esot baigi labie :) Un gan jau, ka tā ir, jo trenere ir ļoti jauka un izpalīdzīga. Vispār baigi foršā, vienmēr joko utt. :))
Labi pietiks man te emuārus rakstīt! Bučas:* čau!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru